Wat is het verband tussen voeding en hoge ontstekingsgraad?

door | 30 mei 2018 | Hoe word je 100 videoserie | 6 reacties

Veel gewrichtsklachten zijn een gevolg van een te hoge ontstekingsgraad.

 

In gesprek met William Cortvriendt vroegen we naar het verband tussen een hoge ontstekingsgraad en voeding.

Interessante kost voor mensen met artrose.

Bekijk onderstaande video van drie minuten:

Wie heeft er al ervaring met het verminderen van gewrichtsklachten door anders te eten?

 

 

 

Onderwerpen van deze column:

 

6 Reacties

  1. Elly

    Ik eet nu al heel lang geen brood, pasta, rijst, aardappels, suiker en bewerkte producten. Daarmee verdwenen mijn artrose klachten grotendeels, het vaak hoofdpijn hebben verdween, mijn schildklier is beter gaan werken (ik eet tamelijk veel zeewier) en heb nooit meer last van depressies.

    Antwoord
  2. Alida van Limborgh

    Ik heb 5 weken lang allevoedingsadviezen opgevolgd van dr. Cortvriendt, zeer weinig koolhydraten gegeten, Af en toe grof volkoren brood. Veel meer groente, minder vlees. De heerlijke recepten uit zijn kookboek gemaakt. Geen bewerkte producten en mijn geliefde cola light laten staan. 3 maaltijden per dag, maar af en toe een paar noten of een stukje brie als tussendoortje. Geen hongergevoel gehad, heerlijk. Maar geen gram afgevallen. Wat doe ik verkeerd, zou het kunnen dat ik teveel gezond (olijfolie, noten, volvette producten e.d.) heb gegeten? Wie heeft hier ook ervaring mee en graag tips.
    Groet! Blijf het wel volhouden en probeer nu te matigen met porties en hoeveelheid olijfolie en eet iets meer volkoren brood. Nadeel gevoel dat ik aan het diëten ben door hongergevoel.

    Antwoord
    • Monique Ruts

      Alida ??? dat is toevallig !!! Jou hier tegenkomen !! Hoe gaat het ?

      Ik zou als ik jou was , hoog in eiwitten en vetten gaan zitten en zo laag mogelijk in Koolhydraten. In groenten e.d zitten ook koolhydraten, dus dan zit je al gauw aan bv 30/40 gr koolhydraten per dag.
      Als je dan ook nog eens je volkoren boterhammen gaat eten dan zit je ver boven je 30/40 gr. Veel water drinken en iedere dag bewegen !!
      Kijk eens naar Ketogenic/Keto dieet op internet of ga naar een diëtiste van Yvonne lemmers. Ik ben helemaal weg van Juglen Zwaan. Heb natuurlijk ook de boeken van William, heb je de serie op tv gezien ? Succes !! Groet Monique Ruts – Chile

      Antwoord
  3. webredactie

    Bericht aan Elly: Ik ben uitermate verheugd een te horen van een dergelijk fantastisch resultaat!

    Verder: Ik ben het eens met de opmerkingen van Monique met de opmerking dat een boterham van mij best wel mag. Beperk echter het aantal, besmeer met boter en beleg dik met vlees/vis, kaas, tomaat, komkommer, sla, augurk etc.

    groet en succes!
    William Cortvriendt

    Antwoord
  4. Christel

    Ik eet al altijd gezond, ben al meer dan 30 jaar overtuigd vegetarier, ga fitnessen, wandel en fiets. Onlangs werd ik aan mijn 2de duimgewricht geopereerd. Het enige waarop ik soms zondig is af en toe chocolade (emo snoep) en enkel in ‘t weekend een stukje taart.

    Antwoord
  5. kurt

    Hallo,

    Hoe zit het eigenlijk met proteinebrood.
    Is dat dan een goed alternatief?

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

webredactie

webredactie

 

De webredactie is verantwoordelijk voor het ‘Hoe word je 100’ blog over gezonde voeding en gezonde leefstijl.

Heb je de smaak te pakken?

 

Verbeter je weerstand tegen corona is een actieboek tegen Covid-19 en de volgende pandemieën dat William Cortvriendt gratis beschikbaar stelt. Iedereen heeft er immers mee te maken.

29,95

Meer boeken van William Cortvriendt